5 כללי אצבע לחנות מצליחה יותר

28 ביולי, 2013

שולחן לחמישה. חמשת כללי אצבע להצלחה במרקט

חנות במרקט אינה שונה מחנות בחיים האמיתיים וכדי לגרום לחנות שלנו להצליח, לבלוט ולשכנע את הגולשים לקנות, אנחנו חייבים להשקיע מחשבה נוספת בחמישה יסודות עיקריים:

1. חמש תמונות

2. שם המוצר

3. תיאור

4. תגיות (מילים / ביטויים לחיפוש)

5. ריבוי מוצרים / עמודי מוצר

התמונות מחליפות את היכולת של הגולשים לגעת, למדוד ולהתחבר אל המוצר רגשית. התיאורים עונים לשאלות שתמונות לא מסוגלות לענות עליהן. שם מוצר ברור ותגיות נכונות, יעזרו לגולשים למצוא את המוצרים בקלות.

הקפידו על חמשת היסודות והגבירו את הנוכחות שלכם במרקט ואת תוצאות החיפוש שלכם, בין אם הגולשים מחפשים פריטים באמצעות הקטגוריות בעמוד הבית ותתי הקטגוריות בהמשך, ובין אם הם מחפשים באמצעות מילות מפתח וביטויים שונים הנמצאים בתיאורים ובתגיות שלכם.

בואו ננתח לדוגמא את המוצר: "שמיכת חורף - חומה" מהחנות למוצרי טקסטיל לילדים "MEZOOME".

נעבוד ביחד יסוד-יסוד ונבין מה המשמעות של כל אחד מהם בפועל.

הנה תמונת המצב לפני הטיפול בחמשת היסודות:

שמיכה לתינוק מהחנות "מיזומי". תמונת מצב לפני טיפול בחמשת היסודות

והנה תמונת המצב אחרי טיפול בחמשת היסודות:

שמיכת תינוק מהחנות "מיזומי". תמונת מצב אחרי טיפול בחמשת היסודות 

נתחיל בניתוח:

1. חמש תמונות

לפני: שתי התמונות הראשונות היו מעולות. בתמונה הראשונה הילד נראה נינוח ומוגן בשמיכהובשנייה ניתן לראות את השק המהמם.

אחרי: נוספו שתי תמונות. השלישית כבר מראה קלוז אפ ברור של ההדפס הייחודי. הרביעית מאפשרת קלוז אפ ברור יותר של עובי השמיכה, משום שהתיאור המציין "200 גרם הולופייבר" עדיין לא מעביר היטב את עובי השמיכה.

2. שם המוצר

לפני: "שמיכת חורף - חומה" כלל רק ביטוי אחד: שמיכת חורף. אחרי : הוספנו עם הפרדה של נקודה עוד ביטוי מפתח: מצעים לילדים. כדי לשפר את הנראות וגם את תוצאות החיפוש.

3. תיאור המוצר

לפני: התיאור היה סביר אבל בסיסי ביותר והיו חסרות בו תשובות לשאלות שונות כגון: איך מכבסים? מה גודל השק? מה זה AZO? יש לכם צבעים נוספים לשמיכה? תוך כמה זמן זה יגיע אלי? יש אפשרות להחזיר?

שתי השאלות האחרונות אמנם זוכות בכל חנות להתייחסות במדינות החנות שלכם, אך לא כל הגולשים בודקים את המדיניות. מענה קצר על מדיניות המשלוח וההחזרות בתיאור המוצר בונה את הביטחון של הגולש בחנות שלכם.

בנוסף לכך, לא בכל תיאורי המוצרים שבחנות הופיעו תמיד אותם פרטים. חוסר סדר מזיק לתחושת הביטחון.

אחרי: התיאור קיבל מבנה מסודר והגיוני ויש בו קישורים אך ורק לעמודי מוצר אחרים בחנות.כל העברה של לקוח לעמוד אינטרנט מחוץ למרקט, הוא מהלך שיגרום כמעט בוודאות לגולש לשכוח או לוותר על הקנייה. קישרתם אותו לפייסבוק שלכם? הגולש כבר ישאר שם לדבר עם חברים.

4. תגיות

לפני: התגיות היו דלות ומצומצמות מאד באופן שהחטיא מילים וביטויים שונים הנמצאים בשימוש על ידי הגולשים.

אחרי: הוספנו תגיות (מילים ו/או ביטויים) לא רק בהקשר של המוצר, אלא גם צבעים, צורות, חומרים.

 

5. ריבוי מוצרים -

לפני: בעמוד המוצר המקורי לא הוזכר שישנה אפשרות להזמין את השמיכה בצבעים נוספים.

אחרי: הוספנו לחנות שלושה מוצרים נוספים ויצרנו עבורם עמודי מוצר נפרדים עבור כל גוון של שמיכה, הזכרנו אותם בתיאור השמיכה החומה, והפכנו את שמות הצבעים הנוספים להיפר קישורים ישירים לעמודי המוצר החדשים.

גם במידה ואין לכם תמונות עבור כולם ניתן להשתמש בתמונה של אותו מוצר בגוון אחר כפי שנעשה בשמיכה החומה, אבל לציין שהתמונה היא להמחשה בלבד.

 

לסיכום: יותר מוצרים + יותר תמונות + יותר תגיות = אחוזי חשיפה גבוהים יותר. שמות מדויקים למוצרים ותיאורים אינפורמטיביים וקולעים מבטיחים את הביטחון של הקונים.

בהצלחה!

תגובות למאמר:
marmelada