גוגל אנליטיקס - לדעת הכל על החנות שלכם

13 בנובמבר, 2013

גוגל אנליטיקס יציג לכם עובדות על הלקוחות שלכם ועל הרגלי הגלישה שלהם בחנות

גוגל אנליטיקס הוא אתר מבית גוגל המאפשר לכם למדוד ולנתח תנועת גולשים ולהבין מי הגולשים בחנות שלכם במרמלדה מרקט, מהיכן הגיעו, כיצד התרשמו מהחנות ומעמודי המוצרים, כמה זמן שהו בכל אחד, ועוד נתונים חשובים שיאפשרו לכם לנהל חנות טובה יותר. 

איך זה עובד?

כדי לקבל את המידע יש ליצור קוד באתר גוגל אנליטיקס, המכונה קוד מזהה מעקב. את הקוד שתקבלו תוכלו להטמיע במקום שהוגדר לכך מראש בחנות שלכם במרקט (כפי שמוסבר בצילומי המסך שלמטה).

תוך 24 שעות מרגע הטמעת הקוד, יחל גוגל אנליטיקס בשמירת נתוני המבקרים בחנות שלכם.

בשלב השני, בדרך כלל כחודש לאחר מכן, תוכלו להיכנס לגוגל אנליטיקס וללמוד את הנתונים שישרתו אתכם היטב בבניית חנות טובה יותר.

קדימה לעבודה

ודאו שיש לכם שם משתמש וסיסמה לאתרי גוגל או תיבת דוא"ל ב-Gmail (אם אין לכם חשבון גוגל, הקליקו כאן כדי להרשם). 

מיד לאחר ההרשמה, הקליקו כאן כדי להגיע לאתר גוגל אנליטיקס בעברית ועקבו אחרי ההנחיות ממש פה למטה בליווי צילומי המסך. 

 

24 שעות לאחר שמירת הקוד של אנליטיקס בהגדרות החנות שלכם, היכנסו לאתר גוגל אנליטיקס שוב כדי לבדוק שהתהליך עבר בהצלחה.

איך יודעים שזה עובד?

מיד בכניסה לחשבון תוכלו להבחין בשם החנות במרקט. הקליקו עליה. מצד ימין תבחינו בתפריט האפשרויות השונות: "זמן אמת", "קהל", "רכישה", "התנהגות" ועוד. מצד שמאל, אנליטיקס יציג בפניכם נתונים שונים. אם הם שונים מ-0, סימן שהצלחתם.

איפה אפשר ללמוד על הנתונים שמציג גוגל אנליטיקס?

תוכלו ללמוד על גוגל אנליטיקס במרכז הלמידה הרשמי של גוגל, המתעדכן בהתאם לפיתוחים והחידושים התכופים של גוגל.

אבל העצה הטובה ביותר שאנחנו יכולים לתת לכם היא פשוטה הרבה יותר: הקליקו על האפשרויות השונות בתפריט הראשי מימין. לדוגמה, לחיצה על "קהל" תוביל אתכם לנתונים על אזור המגורים של הגולשים, גיליהם, מקום מגוריהם ועוד; כשתקליקו על "התנהגות", תוכלו לגלות אילו מוצרים זכו ליותר צפיות, כמה זמן צפו בכל אחד ועוד.

זהו. ראו את עצמכם כגוגל-אנליטיקאים מוסמכים. אתם מוזמנים לשחק באפשרויות השונות ולגלות פיסות של אינפורמציה מפנקות במיוחד על הקונים שלכם במרקט.

בהצלחה!

תגובות למאמר:
marmelada