איך לצלם מוצרים הכי נכון שיש - ואיך לא כדאי לצלם

31 במאי, 2015

מצלמה מקצועית היא לא הבטחה לצילומים מוצלחים 

 

אחד האתגרים המורכבים, אם לא המורכב ביותר, באחזקת חנות באינטרנט הוא צילום הפריטים באופן כזה שגם לקוח שלא יכול למדוד, למשש, להריח, להפוך ולגעת בפריט יקנה אותו כשהוא נמצא בצד השני של העולם.

יש באפשרותכם להעלות עד חמש תמונות לכל מוצר - הקפידו להשתמש בכולן ולהראות בכל אחת את המוצר מזוית שונה ובשימוש שונה אם ניתן, כך שכל תמונה תשמש אתכם באופן מקסימלי.

כדי לעמוד באתגר בהצלחה, לפניכם כמה תובנות מלומדות:

 תמונה טובה ומוכרת היא...

תמונה שרואים בה מיד ובבירור מה אתם מוכרים.

תמונה בהירה עם צבעוניות שדומה, עד כמה שניתן, למציאות.

תמונה שהפריט נמצא בקונטקסט רלבנטי מבחינה שיווקית.

תמונה בה התאורה מחמיאה לפריט ומוציאה אותו הכי טוב שאפשר.

תמונה שמספרת סיפור.

השתדלו שהפריט יימצא בקונטקסט רלבנטי מבחינה שיווקית בתמונה. דוגמאות של גליה דונת-לויטן לעשה (מצד שמאל) ואל תעשה (מצד ימין) 

מה לא לעשות:

1. אל תצלמו עם פלאש – זה נראה נורא! 

2. אם אתם מצלמים בבית, אנא מקמו את הפריט במקום כזה שלא רואים את כל הבית מאחור.

3. אם אתם נעזרים בדוגמנית או בדוגמן, הם לא חייבים להיות בר רפאלי 2, אבל חשוב שיהיו אסתטיים באופן כללי.

4. גם אם ההשראה שלכם היא מהטבע זו לא סיבה מספיק טובה לצלם על דשא.

5. הסוואה זה טוב לחיות בטבע, לא למכירות. צלמו את הפריטים על רקע קונטרסטי, עדיף בצבע אחיד.

מקמו את הפריט במקום שבו לא רואים את כל הבית מאחור. התמונות נלקחו מחנויות לא ישראליות שנמצאות באינטרנט, שיישארו אנונימיות מטעמים מובנים 

שלושה טיפים רציניים לסיום 

1. מצלמה מקצועית היא לא הבטחה לצילומים מוצלחים. יישום של רעיונות ומושגים מתחום השיווק, הסטיילינג, התאורה, הצילום הטכני ועיבוד התמונה – חשובים הרבה יותר ממצלמה משוכללת.

2. אם מצלמים בתאורה מלאכותית (כלומר עם מנורות ונורות, לא בשעות היום) – יש להשתמש בנורות אור לבן / נורות אור יום, ולוודא שאין אור נוסף אחר באיזור שבו מצלמים. המצלמה יודעת "לפענח" סוג אחד של אור בכל פעם. שילוב של סוגי תאורה, למשל נורת להט ואור יום, עשוי לבלבל אותה ולגרום לעיוות בצבעוניות.

3. לא שאני ממליצה, אבל אם מחליטים להשתמש במצלמה של הסמארטפון או של הטאבלט - מומלץ לעשות עיבוד קצר לתמונה בכלל, ולשפר את הניגודיות (קונטרסט) בפרט.

 

הכותבת היא מדריכת צילום ויועצת שיווקית למעצבות ויוצרות של עבודות יד.

תגובות למאמר:
marmelada