חמישה עמודי אינסטגרם עסקיים שיתנו לכם השראה

20 במרץ, 2014

 

במיוחד בשבילכם, מצאנו חמישה פרופילים רבי השראה במיוחד של עסקים קטנים יותר או פחות באינסטגרם, ועל הדרך גיבשנו מכל אחד מהם טיפ אחד מוצלח לניהול דף אינסטגרם מעניין ומרענן. המשותף לכולם: הוויזואליות תמיד מדויקת. היר ווי גו:

1. חשבו: אם המותג שלכם היה איש/ה, מה היה אהוב עליו/עליה במיוחד? הפוסטים של חנות האופנה הצרפתית "קולט" מורכבים מתמונות נקיות וצבעוניות של פריטים מהחנות, פריטים שמהווים השראה למעצבי החנות, פוסטים מאירועים שנערכים בחנות (קיילי מינוג קפצה לשם להשיק את האלבום החדש, למשל) ואפילו ארוחות צהריים של העובדים.

2. אינסטגרם היא רשת חברתית בה לא ניתן לעשות "שר". לכן, נסו להפעיל את הגולשים בדרך אחרת. מותג דגימת הארכיונים המשפחתיים The Album People הבריטי-ישראלי מצא דרך יצירתית לגרום לגולשים להשתתף בפרופיל האינסטגרם שלו כשפתח את הפרופיל Instagram Your Mum, שמורכב אך ורק מתמונות ישנות ויפות של אמהותיהם של גולשים מכל העולם. גולשים שרוצים להשתתף פשוט מתייגים תמונה של אמהותיהם בהאש-טאג #instagramyourmum וכך יכולים להיכנס לגלריה. על המותג הם למדים כשהם נכנסים לדף ומתעניינים במי שעומד מאחוריו.

תמונות של אמהות של גולשים מכל העולם. Instagram Your Mum

3. שרטטו לעצמכם את דמותו המדויקת של הצרכן הכי נחשק שלכם – ודברו בשפה שלו. בהמשך לפוסט בבלוג שלנו על היתרון הייחודי שיכולה להציע החנות שלכם, אנחנו רוצים שתכירו את בן שרמן, מותג האופנה הגברית החביב עלינו כרגע. הגבר שאליו המותג פונה הוא גבר מעודכן ואופנתי, שמשלב בין לוק וינטג'י לבין סטייל מודרני (מכאן גם שמו של הפרופיל האינסטגרמי של המותג, "מורשת של מודרניזם"), ומכאן כל הפוסטים של המותג עוסקים במה שאמור לעניין את אותו הגבר - אם זה מספרה בסגנון שנות החמישים, משחקי גולף או מכוניות קלאסיות. את הביגוד והאקססוריז של המותג מקבלים הגולשים בהפוך על הפוך, כחלק מהתחביבים שלהם. וזה עובד.

4. לכו על מבצע שתקף רק לאינסטגרם. זה יביא המון תנועה לפרופיל, ויוכל לעשות לכם יחסי ציבור בחינם. כך עשתה מסעדת Home Made מתל אביב, שפתחה את פרופיל האינסטגרם הייעודי Pay with a Pic, ובו הסבר על המבצע שהופך אותה ל"מסעדת האינסטגרם הראשונה בעולם". זה עובד ככה: הלקוחות מגיעים למסעדה, מצלמים תמונה של המנה או של המסעדה, מתייגים את המסעדה בתמונה ומקבלים ארוחה חינם. לזה קוראים בעל הבית השתגע, אבל לפי כמות העוקבים החדשים שהמסעדה קיבלה באינסטגרם, שלא לדבר על הלקוחות החדשים שנכנסו למסעדה, מומלץ להתחרפן קצת לפעמים.

5. שלבו בין מדיומים. לסיום, זה לא עסק (לפחות עד כמה שידוע לנו), אבל עמוד האינסטגרם של האמנית הגרמנית Kerstin Hiestermann מלא ביצירות יפהפיות. היא מצלמת חפצים (פרחים, פירות, עוגיות, ספרים ואפילו ביצים), מוציאה אותם מהקונטקסט המקורי, מציירת סביבם ציור מתוק ונותנת להם קונטקסט חדש ויפהפה. אי אפשר שלא להתאהב ולשתף את הפוסטים האלה.

תגובות למאמר:
marmelada