איך לרענן את החנות ב-3 צעדים פשוטים

12 בספטמבר, 2017

הקונים יחפשו כל מיני "רמזים" לכך שניתן לסמוך עליכם. צילום מתוך "טפטים צביקה"

אחד האתגרים המרכזיים בניהול עסק עצמאי הוא איך לא ללכת לאיבוד בשגרת היום יום, ולהצליח להבריק גם סתם בלי סיבה. לא קל למצוא זמן לשים פוקוס על אזורים "שקטים" בחנות בזמן שאתם מעצבים, אורזים, שולחים ומתָחזקים נוכחות בפייסבוק ובאינסטגרם. אבל הקדשת זמן לעבודה על החנות יכולה לקדם אתכם בצעדי ענק לעבר ההצלחה. אז לחנויות חדשות ולוותיקות, הנה שלושה רעיונות פשוטים שהם התחלה טובה:

1. שפצרו את תיאור החנות שלכם

מתי בפעם האחרונה עדכנתם את תיאור החנות? סביר להניח שהתחדשו מאז דברים ששווה לעדכן באזור הזה: עיצבתם קולקציה חדשה, סיימתם לימודים, השתתפתם ביריד, ערכתם סיילים מיוחדים, ואולי הסיפור האישי שלכם קיבל תפנית מעניינת. בקשו מחברה או חבר שיעברו על תיאור החנות ויתנו לכם פידבק: האם הגולשים מתחברים לסיפור של החנות? האם הכשרתכם וכישוריכם מפורטים בצורה נהירה?

אם לא כתבתם עדיין תיאור לחנות, עשו זאת עכשיו. זו ההזדמנות לתת לקונים ולכל מי שגולש במרמלדה מרקט מידע נוסף על העסק שלכם, ולהבליט את הייחוד שבו.

הנה רק כמה דוגמאות שמשכו את תשומת לבנו: "כשאני מעצבת תכשיט עבורך, תמיד, אבל תמיד זה יהיה תכשיט שארצה אותו גם לעצמי" (אגתה); "האבנים בהן אני משתמשת הן טבעיות. אני משקיעה זמן רב בבחירת כל אבן ונותנת לה מקום של כבוד בתכשיט" (Aviya); "העבודות מעוטרות בתחרות מיוחדות שעברו במשפחה שלי ושל בעלי. מרוקו וגרמניה. מזרח ומערב. קיבוץ גלויות ושילוב תרבויות. כל תחרה והיופי שלה, כל סבתא והאופי שלה!" (גאולה חומר ביד היוצר).

כשאתם כותבים או עורכים את תיאור החנות, נסו לענות על שאלות כמו:

מה שמכם ומהיכן אתם בארץ? מה אתם מוכרים? מה גרם לכם לפתוח עסק? מהן אבני הדרך העיקריות שליוו אתכם? מהי סביבת העבודה שלכם? איך העסק שלכם משפיע על החיים שלכם? אילו כישורים מיוחדים אתם מביאים לחנות שלכם במרקט? האם יש חלק בתהליך העבודה שלכם שיכול לעניין או להפתיע את הקונים?

כדי לערוך את תיאור החנות היכנסו ל"החנות שלי > הגדרות חנות".

 

2. עדכנו כותרות ותגיות

בעקבות כניסה או עזיבה של שחקנים חדשים למגרש (כלומר, חנויות חדשות), זירת המרקט משתנה כל הזמן ולכן חוקי המשחק משתנים כל הזמן. אחת לחודש-חודשיים מומלץ לעדכן את התגיות ואת הכותרות – חשוב להישאר עם יד על הדופק כדי לקבל נראות בתוצאות החיפוש.  

 

3. חשבו כמו קונה

בזמן השיטוט בחנות שלכם במרקט, הקונים יחפשו כל מיני "רמזים" לכך שניתן לסמוך עליכם. הם עלולים להיות הססניים למשל מול חנות שיש בה מוצרים מועטים, מול חנות שלא מפרסמת את מספר הטלפון שלה, מול חנות שאין בה פידבקים או מול מדיניות לא ברורה של החלפות והחזרות. המטרה היא לספק כמה שיותר שקיפות לגבי ההתנהלות של החנות שלכם, במקביל להשקעה בויזואליות של החנות (תמונות, טקסטים וכותרות). מנקודת המבט של הקונה, כל הפרטים חשובים.   

לקריאה נוספת – הנה 7 דרכים להיכנס לראש של הקונה שלכם, או איך להתמודד עם לקוחות מאתגרים.

 

יש לכם טיפים נוספים, שאלות ושאר הפתעות? הגיבו כאן למטה ומי יודע, אולי תתחילו דיון חשוב!

נ.ב רוצים שכל העולם ידע על החנות שלכם? הקפצת מוצרים לשורות הראשונות במרקט

תגובות למאמר:
marmelada