המכירה הראשונה שלי

31 בינואר, 2019

צריכים לראות מגוון של מוצרים ואת הייחודיות שלכם, ורק אז יתנו בכם אמון. משמאל ובכיוון השעון: צפנת ספרא, אינה מרגוליס ורוני רפפורט

כולנו היינו שם: החנות החדשה מצוחצחת ומוכנה לקלוט עשרות לקוחות נרגשים, המודעות בפייסבוק כבר התחילו לרוץ, גם דיילי ודיילות הפה-לאוזן כבר עשו את העבודה. אבל כל הבאזז הזה לא מיתרגם למכירות. שלוש מוכרות ותיקות במרמלדה מרקט, שעשו ועושות את זה בגדול, נזכרות במכירה הראשונה שלהן ונותנות טיפים. לא תיקחו?  

אינה מרגוליס

דברים מהלב- אלבומים מעוצבים

במרקט מאז מאי 2014

איך הכל התחיל? אני מורה שנים רבות, מתוכן 13 שנים בחינוך מיוחד. לפני 6 שנים התחלתי להכין אלבומי זיכרונות מהילדות לכבוד בת מצווה של הבת שלי. היה לי חשוב לשמור על הזיכרונות מוחשיים, אז הוספתי פנימה כל מיני תעודות, מדליות ואפילו מסמכים מבית החולים כשהיא נולדה. תפרתי הכל ביד לאלבום. כשהיא ראתה את האלבום היא התלהבה, וכך גם כל החברים שלנו, וממש התמכרתי למלאכה הזו. ואז, לפני שלוש וחצי שנים הכרתי את מרמלדה מרקט, לקחתי סיכון מאוד גדול, עזבתי את העבודה שהייתי בה שנים ועד היום אני מברכת על ההחלטה הזאת וממליצה לאחרים. עכשיו אני מפתחת מוצר משלי - ספרי פעילות לילדים ולתינוקות בעבודת יד.  

מה היה המוצר הראשון שמכרת? המוצר הראשון שמכרתי במרמלדה היה אלבום לתינוק. כשראיתי שהאלבום נמכר פחדתי שלא אענה לציפיות של הלקוחות. מאז הכנתי כבר קרוב ל-2000 אלבומים, אבל עד עכשיו אני רוצה להבריק, ולכן אני תמיד ביחסים עם הלקוחות - הם לא סתם מזמינים ונעלמים מבחינתי. אני שואלת אותם בזמן העשייה הכל כי מאוד חשוב לי לקלוע לטעמם, להגשים את כל הציפיות שלהם ושהם ירגישו כאילו הם הכינו את האלבום בעצמם.

אילו טיפים יש לך לחנויות חדשות? אל תתייאשו - יכול לקחת חודשיים עד שמכירים אתכם. מעט מוצרים זה לא מספיק - אנשים שנכנסים לחנות צריכים לראות מגוון של מוצרים ואת הייחודיות שלכם, ורק אז יתנו בכם אמון. בחודשיים הראשונים לא היו לי מכירות, כי אי אפשר לחוש את המוצר ואנשים רוצים לבדוק, אבל היום אני כבר בעמדה שלקוחות אומרים לי "אנחנו סומכים עליך. תעשי מה שיפה בעיניך".

חשוב גם להקפיץ מוצרים פעמיים ביום - כי חייבים כל הזמן לצוף על פני השטח. אם תחשבו "טוב, לא הספקתי היום אבל לא נורא", לא יראו אתכם. גם אם נזכרתם בחמש דקות לחצות, תקפיצו מוצר. וטיפ אחרון - חשוב לשמור על קשר ישיר עם הלקוח. אני תמיד מבקשת מספר טלפון של הלקוח כי זה חשוב לי, והלקוחות למרבה ההפתעה מקבלים את זה מאוד יפה.

לחנות של אינה, "דברים מהלב - אלבומים מעוצבים"  

עזבתי את העבודה שהייתי בה שנים ועד היום אני מברכת על ההחלטה הזאת וממליצה לאחרים. אלבומים של אינה מרגוליס

רוני רפפורט

רוני רפפורט ♥ עיצוב בעבודת יד

במרקט מאז ינואר 2015

איך הכל התחיל? אני מעצבת גרפית, ולפני 3 שנים חשבתי לפתוח חנות עם דברים מעוצבים ומודפסים שלי. עד אז לא מכרתי שום דבר באינטרנט. בהתחלה היו לי רק 10 מוצרים, כל מיני דפי מדבקות מכל מיני סוגים, ולא פרסמתי בשום מקום - פשוט פתחתי את החנות וחיכיתי לראות מה יקרה. היום יש בחנות שלי 123 פריטים  

מתי היתה המכירה הראשונה שלך? אחרי שבוע מכרתי את המוצר הראשון - דף מדבקות עגולות לחתונה. הלקוחה שקנתה את המדבקות קנתה אותן 10 פעמים, וזה היה שוק, כי לא באמת האמנתי שזה יקרה כל כך מהר, ופתאום אשכרה קונים את זה, זה קצת הזוי.

איזה תהליך החנות שלך עברה עם השנים? בהתחלה החנות היתה יותר סביב מוצרי יצירה, כי באתי מעולם היצירה, ואחר כך נכנסתי חזק לעולם האמהות, כי ראיתי שיש ביקוש והמון מהלקוחות שלי הן אמהות צעירות, אז אפילו שאני לא אמא עדיין הסתקרנתי מהעולם הזה והחלטתי לייצר עוד מוצרים לאימהות.  

מהם הטיפים שלך לחנויות חדשות? חנויות חדשות שנפתחות במרקט מתקשרות אלי לפעמים ושואלות שאלות. אני אומרת להן שהכי חשוב זה בלי לחץ - אם אתן מאמינות במוצרים שלכן, שימו אותן בחוץ ותראו איך אנשים מגיבים לזה. תקשיבו ללקוחות שלכן והקשיבו לקהל היעד שלכן, זה הכי חשוב.

לחנות של רוני, "רוני רפפורט עיצוב בעבוד יד"

הלקוחה שקנתה את המדבקות קנתה אותן 10 פעמים, וזה היה שוק. העיצובים של רוני רפפורט

צפנת ספרא

פוקטס | pockets

במרקט מאז נובמבר 2011

איך הכל התחיל? למדתי עיצוב אופנה ותפאורה, ולמרות שתפאורה היה הכיוון שלי לגמרי, העולם של ילדים תמיד משך אותי - כי זה המקום שאפשר להכניס אליו הכי הרבה דמיון, יצירתיות וכיף ביצירה.  

הקמתי את העסק ב-2011 והתחלתי למכור מוצרים דרך חנויות אחרות - אבל כשהמרקט הוקם, התחלתי למכור דרכו ברשת, והיום זה הכיוון שלי לגמרי. כשפתחתי את החנות, התחלתי עם עשרה מוצרים - היום יש 66. לפני 7 שנים, כשהתחלתי, היו כל מיני פורטלים של מוצרי ילדים אז פרסמתי שם. היתה כתבה בלאישה שקידמה אותי. בפייסבוק עוד לא ממש השתמשתי בו בזמנו, והיום אני כבר משווקת בפייסבוק.

מה היתה המכירה הראשונה שלך? המוצר הראשון שמכרתי היה אירגונית אניית כיסים לתינוק, שעשויה מבדים שונים. סופר התלהבתי וזה פתח לי את התיאבון.

מהם הטיפים שלך לחנויות חדשות? מאוד חשוב לחשוב כל הזמן דרך העיניים של הלקוח - כשאתם נכנסים לחנות שלכם, עשו לעצמכם כל הזמן תרגילי מכירה. נסו לקנות מוצר ולראות מה מקדם את המכירה בדף ומה תוקע אותה, וכל הזמן השתדלו לשפר את מהלך העניינים ולבדוק איך אפשר לעזור לקידום המכירה - אם זה נייר העטיפה, אם זה להסביר איך המוצר מגיע, מדיניות ההחזרות וכל פרט שיכול לעלות בדעת הלקוח וישפיע לכאן או לכאן אם תהיה רכישה או לא.

חשוב להגיד שבארץ, לקוחות של מעצבים הם לקוחות חוזרים - אם הם יאהבו את מה שקנו הם יחזרו שוב ושוב ושווה להשקיע בהם. יש לי לקוחות שהם שנים על שנים קונות ממני את אותם דברים לחברות וזה מגלגל את עצמו.

לחנות של צפנת, "פוקטס"

חשוב להגיד שבארץ, לקוחות של מעצבים הם לקוחות חוזרים. העיצובים של צפנת ספרא

תגובות למאמר:
marmelada