חנות במרמלדה מרקט או באמזון - מה עדיף?

4 ביולי, 2018

אינטרנשיונל או לוקאל? אמזון ומרמלדה מרקט ראש בראש

עם פתיחת שערי ענקית הקניות אונליין אמזון למוכרים מכל העולם ובתוכם ישראל, ערכנו השוואה ב-6 פרמטרים בין אמזון למרמלדה מרקט עבור המתלבטים בשאלה איפה כדאי לפתוח חנות באינטרנט. שווה קריאה:

קצת רקע

אמזון הוא אחד מאתרי הקניות הגדולים בעולם עם למעלה מ-2 מיליון מוכרים פעילים. אפשר לקנות ולמכור בו, גם בסיטונאות, מוצרים מכל הסוגים ומכל העולם. אמנם זהו יתרונו המרכזי, אבל כמו בכל מתחם קניות ענקי, לא תקבלו ליווי אישי, סדנאות פרונטליות או קידומים, שלא לדבר על שירות בשפה העברית.

מרמלדה מרקט הוא קניון האינטרנטי הגדול בישראל שעובד על פי מודל של קניון בעולם האמיתי: כל חנות אחראית למוצרים, לתשלומים ולמשלוחים שלה. כל גולש יכול ליצור קשר עצמאית עם כל חנות במרקט, ולבחור אם לבצע את העסקה אונליין (דרך מנגנון הקנייה המאובטח) או אוף-ליין (דרך הטלפון או דרך הגעה פיזית לחנות).

עלויות עלייה לאוויר ותפעול

אמזון:
חנות תעלה לכם 39.99 דולר חודש בחודשו (כ-145 ש"ח נכון לשער הדולר בעת כתיבת שורות אלה), ועל כל מוצר שתמכרו בה תשלמו עמלה של 12%. לעמלה זו יש להוסיף עמלות סליקה, ועמלת המרה ומשיכה של מט"ח בשיעור של 2%. בסך הכל, תשלמו כ-15% עמלה על כל מוצר, נוסף על התשלום החודשי.

מרמלדה מרקט:
במרמלדה מרקט קיימים 3 סוגי חנויות - חנות לשנה, חנות לשנה וחצי וחנות לשנתיים, כשהמינוי הארוך יותר הוא זול יותר לחודש (כ-160 ש"ח לחודש ללא מע"מ). בנוסף, על כל מוצר שנמכר, נגבית עמלה על סך 4.5%.  

קידום החנות, תנועה מגוגל ותחרות מול מוכרים אחרים

אמזון:
כפלטפורמה שמשרתת עשרות מיליוני מוכרים, אמזון הוא אקווריום גדול, גדול מאוד. מרגע שתפתחו חנות, תתחרו במוכרים ומשווקים ענקיים ומנוסים מכל העולם וכעסק קטן עד בינוני, ההתבלטות שלכם במרקם שכזה יכולה להיות קשה. להעלות מוצרים זה לא מספיק; תצטרכו להכיר היטב את תהליך האופטימיזציה באמזון, לבצע מחקרי מילים, להשקיע עשרות אלפי דולרים בקידום המוצרים במערכי הפרסום של אמזון ובקבלת לייקים.  

מרמלדה מרקט:
אין צורך להתמחות באי קומרס, קידום ושיווק. כאתר גדול שמתעדכן בכל רגע, כל אחת ממאות החנויות של מרמלדה מרקט יופיעו בתוצאות החיפוש הראשונות של גוגל בכל חיפוש של מוצר בעברית. במרמלדה מרקט יש מגוון מקומות שבהם החנות שלכם תוכל להיות מקודמת – בעמוד הבית בעיקר, אך גם בעמודים נוספים. אם תצטרכו טיפים או עזרה, תוכלו לפנות אל מחלקת ההצלחה של מרמלדה מרקט, שנותנת מענה בעברית במייל ובטלפון מבוקר עד ערב, ועורכת בכל שבוע הדרכות חינמיות לבעלי חנויות במשרדי מרמלדה בתל אביב.

תפעול החנות

אמזון:
בפלטפורמה מבוזרת ומרובת מוכרים כאמזון, המותג שלכם עלול ללכת לאיבוד. הפוקוס בשיטוט באתר הוא על מוצר ופחות על "מותג", וגם אם יגיעו לעמוד של מוצר שלכם, הסיכוי שיקליקו על שאר המוצרים שאתם מוכרים הוא נמוך עד לא קיים, כיוון שבאמזון אין לכם חנות אלא מקבץ של מוצרים אינדיבידואלים. כך שבניגוד למרמלדה מרקט ואפילו לאיביי, המוניטין שלכם כמוכרים לא משחק תפקיד, אלא איכות המוצר.

מרמלדה מרקט:
ברגע שתפתחו חנות משלכם דרך ממשק ההעלאה הקל והנוח שמרמלדה מרקט מספק, תוכלו להתרווח - החנות הזו לגמרי שלכם. תוכלו להעלות ולהוריד מוצרים כאוות נפשכם וללא הגבלה, להחליט על מדיניות המשלוחים וקבלת התשלומים המועדפת עליכם, לשלוט בעיצוב ובטקסטים - ממש כאילו פתחתם חנות בקניון אמיתי.

קהל היעד

אמזון:
הקהל באמזון מורכב בעיקר מאמריקאים, גרמנים, יפנים, ספרדים וצרפתים, או בקיצור: אנשים שעברית היא לא שפתם או תרבותם. חשוב שתתאימו את עצמכם לסטנדרטים של חו"ל ותעניקו שירות ברמה הגבוהה ביותר באנגלית, כיוון שאם המשובים שתקבלו על עסקאות שבוצעו מולכם יהיו שליליים (מוצר פגום או שירות לקוחות בעייתי), אמזון עלול לחסום אתכם כמוכרים.

מרמלדה מרקט:
קהל היעד של מרמלדה מרקט הוא דובר עברית. וכאן, כישראלים, אתם ביתרון.


משלוחים

אמזון:
רוב הגולשים של אמזון מתגוררים בארצות הברית - לכן על מנת לפתוח חשבון יש צורך בחשבון בנק אמריקאי, או להזמין כרטיס אשראי פיוניר (Payoneer, חשבון בנק וירטואלי שבו ניתן למשוך ולהפקיד כספים עם עמלה של 1% על כל מכירה). אבל יש לכך גם משמעות בכל הנוגע למשלוחים. המשלוחים לארה"ב מישראל יקרים ומגיעים ליעדם לאחר זמן רב, כך שאין לכם באמת סיכוי להתחרות במוכרים המקומיים, אלא אם תבחרו להשתמש בשירות האריזה והשילוח של אמזון, "פולפילמנט". בשירות זה כל מוכר יכול לשלוח את מוצריו מראש למחסנים של אמזון בחו"ל, שם יארזו אותו ומשם ישלחו אותו אל בית הלקוח ברגע שתתבצע רכישה. על שירות זה של אחסון ושילוח תשלמו עמלה נפרדת.  

מרמלדה מרקט:
קיימות מספר דרכים למשלוח המוצרים: משלוח רגיל בדואר, משלוח באמצעות שליח או איסוף עצמי. כל חנות מגדירה עבור כל מוצר שלה את דרכי ההעברה שהיא מאפשרת עבורו, כאשר במעמד הקניה אתם תוכלו לבחור את האופציה המועדפת עליכם - והכל בישראל.

לסיכום
אם פתחתם מותג שכולו הבייבי שלכם, החל מהמוצרים וכלה בעיצוב ובשפה, ואתם רוצים להגיע לכמה שיותר מבקרים ישראלים, מרמלדה מרקט היא הבית הטבעי שלכם; אם אתם חזק יותר בייבוא ובייצוא, וברשותכם הון עצמי וכלים למערך שיווקי בינלאומי, אמזון היא הזירה עבורכם. וכמובן שהכי מומלץ - ללכת על ריבוי ערוצים. בהצלחה!

תגובות למאמר:
marmelada