טיפים חשובים לניהול חנות אונליין

המדריך לחנות המשגשגת

קיימות ואופנה כן הולכים ביחד. הקשיבו למיכל זק

4 בספטמבר, 2019

הכי קשה זה לשמור על סטנדרט גבוה. מיכל זק

מיכל זק ענתה על השאלון המלא והמורחב שלנו. מיכל הצטרפה למרקט לאחרונה ויש לה חיבורים בחיים שמאוד מעניינים אותנו. הנה מה שהיא אומרת:

שמך המלא ומקום מגורים - מיכל זק, גרה בישוב קדימה

מה בעצם את עושה? – אני מנהלת חנות קיימות און-ליין לפריטי אופנה ולייף-סטייל בגישה סביבתית

מהם מקורות ההשראה שלך? – ההשראה שלי מגוונת מאד: מצד אחד רעיון השיתופיות שהיה קיים בקיבוצים של ילדותי, שבהם היתה מכבסה קיבוצית וכשנתת את הבגדים לכביסה יכולת לקבל בחזרה בגדים של מישהו אחר. מבחינה עיצובית אני מקבלת השראה מכל דבר צבעוני או מדוגם, החל באריחי המדרגות בתחנת הרכבת, ועד לציפורים כחולות הרגל באיי גלפגוס שם ביקרתי לאחרונה, שהם שמורת טבע ענקית בהם האדם חי באיזון עם בעלי החיים והצמחים.

מה עשית לפני שהקמת את העסק ואיך נולד המותג שלך? – אני מעצבת טקסטיל בוגרת שנקר, אבל בעשור האחרון אני עוסקת בעיצוב פנים ובהלבשת בתים. יחד עם זאת, אני מאד מעורבת בנושאים סביבתיים וחיפשתי מיזם שיחבר את העיצוב עם גישת הקיימות. כיף לחזור לעסוק במוצרי טקסטיל.

מה הלך לך הכי בקלות בהתפתחות המותג שלך? – הכי קל לי להרים קולקציה: לנבור בערימות ולבחור פריטים נדירים וחד פעמיים, שהם גם אופנתיים וגם על-זמניים באותה מידה, ולשלב ביניהם. קל גם לשווק את החנות כי יש בה ערך מוסף לכל מי שקונה.

ומה הכי קשה? – הכי קשה זה לשמור על סטנדרט גבוה. מכיון שהמוצרים רובם מוצרי יד שניה, אני חייבת להקפיד על איכות טובה, שלא יהיו פגמים במוצר, שהוא יהיה נוח לטיפול ושהגזרה שלו תהיה מחמיאה.

מה היתרון הייחודי שלך מול המתחרים? – אני מציעה משהו נוסף מלבד בגדים יפים במחיר טוב, וזהו ערך הקיימות. הדור הצעיר מודע מאד לנזקים שהדורות הקודמים עשו לכדור הארץ, והוא פתוח לצורות אחרות של צריכה. החנות שלנו נותנת מענה לציבור הולך וגדל של נערות ונשים בעלות מודעות סביבתית שרוצות גם להתחדש ולהתלבש וגם לשמור על הכדור.

איזה מותגים את אוהבת ומעריכה? – כמעצבת טקסטיל אני מעריכה מעצבים שעובדים עם טקסטילים מיוחדים, החל מהגרה אלמביק (אלמביקה) וכלה באנתרופולוג'י המותג האלוהי. מצד שני אני מתה גם על אורבן אאוטפיטרס, שאגב התחילו עם מוצרי יד שניה, אבל כיום מייצרים הרבה מוצרים זולים ולא מאד אקולוגיים.

איזה טיפ יש לך לעסקים צעירים מהתחום שלך? – הטיפ שלי: להתחיל ולא לפחד. לעשות את הצעד הראשון. אם מתחילים ולא מפחדים מהתחלות, השאר יתפתח בקצב שלו.

 

ולשאלות באווירה קלילה יותר:

באיזה אתר אינטרנט את גולשת הכי הרבה? – פייסבוק נחשב? גולשת גם הרבה בXNET כדי להתעדכן. השראה אני מוצאת באתרי עיצוב נדירים כמו http://www.oldbrandnew.com/about/ וגם https://designvintage.co.uk/collections/baskets

 

עם מי את חולמת לשתף פעולה? – אני חולמת להקים תנועת נוער ירוקה חוצת גבולות ומגזרים, בשיתוף גרטה תונברג (הנערה שמניעה תנועה למען כדור הארץ) ואיימן עודה.

 

באיזה אימוג'י את עושה הכי הרבה שימוש? – פרח ההיביסקוס

 

מה הדבר הכי יקר שקנית בשנה האחרונה? – כרטיסים לשייט באיי גלפגוס

 

עם מי היית רוצה להתחלף ליום אחד? – עם החתול שלי. מענין איך הוא רואה את העולם. הוא בטוח נח הרבה יותר ממני.

 

מה המנה שאת הכי אוהבת לבשל? – כל מה שהילדים שלי מבקשים

 

מי המעצב/ת הכי אהוב/ה עליך בכל הזמנים? – אני מהצד של ז'אן פול גוטייה

 

לאיזה שיר את דבוקה עכשיו? – OLD BAG OF SAND  של גל דה פז

מה הספר האחרון שקראת? – פעמון הזכוכית של סילביה פלאת. אני משלימה פערים.

לחנות המופלאה של מיכל זק - בואו הנה >>

חולמת להקים תנועת נוער ירוקה חוצת גבולות ומגזרים. מיכל זק

הדור הצעיר מודע מאד לנזקים שהדורות הקודמים עשו לכדור הארץ. אופנה וקיימות בחנות של מיכל זק

תגובות למאמר:
marmelada